Ouderenmiddag 2022

“Wij Durfe” en “De Vrolijke Nootjes”

Op 26 april treden in de feesttent bij de Kalenbergse Plas het smartlappenkoor “Wij Durfe” uit Meteren en “De Vrolijke Nootjes” uit Waardenburg op.

De Vrolijke Nootjes bestaan uit 2 accordeonisten en 6 zangers. Zij zingen alleen Nederlandstalige muziek. Ze treden regelmatig op in verzorgingshuizen maar ook bij festiviteiten. Ze zingen voor elk wat wils, van zeemansliederen tot polonaise-nummers. Maar bovenaan staat het plezier in het optreden, en dat straalt er vanaf.

Wij Durfe bestaat inmiddels al ruim 18 jaar en heeft ruim 30 leden. Drie muzikanten ondersteunen de zangers en zangeressen. Het koor repeteert iedere maandagavond in de oneven weken van 20.00 tot 21.45 uur en zorgen hiermee dat ze goed beslagen ten ijs komen. Het repertoire bestaat voornamelijk uit allerlei smartlappen, maar als u een verzoekje heeft, is dat altijd welkom.

Het optreden van beide koren is van 14.00 uur tot 16.30 uur in de tent aan de Verlengde Bredestraat te Meteren. Tussendoor zullen er ook een paar rondjes bingo gespeeld worden. Hiervoor zijn superleuke prijzen beschikbaar gesteld. Iedereen is van harte welkom en de Oranjevereniging biedt u een gratis kopje koffie en een gebakje aan.