STRAATVERSIERING

Fantastische prijzen te winnen!!
Met de straatversiering kun je met je straat of straatdeel meedingen voor fantastiche prijzen. Het straatversieren is al erg leuk als saamhorigheids-activiteit. Dus zet samen de schouders eronder en maak Meteren de parel van West-Betuwe!

EERSTE PRIJS: ter waarde van maar liefst 300 euro!
TWEEDE PRIJS: ter waarde van een schitterende 200 euro!
DERDE PRIJS: ter waarde van een mooi bedrag van 100 euro!

De prijzen zijn ingericht om bij te dragen aan verdere saamhorigheid, info hierover volgt.

Oude tijden herleven?

Omdat het dit jaar 75 jaar geleden is dat we zijn bevrijd, zouden we het geweldig vinden als alle straten van Meteren extra worden versierd. De versieringen worden beoordeeld door een professionele jury. De mooiste straten kunnen meedingen naar geweldig mooie prijzen.

(voorlopig) Reglement Straatversieren:

• Inschrijven kan via info@oranjeverenigingmeteren.nl
  • Uiterlijke tijd straatversiering gereed: 25 april.
  • Uiterlijke tijd straatversiering opgeruimd: 9 mei.
  • Per straat of straatdeel één contact persoon.
  • Een straatversiering betekent een versiering op of aan de straat en/of plein.
  • Zoveel als mogelijk herbruikbare, milieuvriendelijke straatversiering, liefst met een langere levensduur.
  • Bogen zijn losstaande objecten in een straat die op de stoep (berm) zijn geplaatst aan beide zijden van de straat, het is hierbij noodzakelijk dat er een verbinding over de weg bestaat.
  • De afmeting tussen het wegdek en de onderkant van de boog dient minimaal 4.20 meter te bedragen. De staanders moeten minimaal 60 cm uit de kant van de weg worden geplaatst. Borden(verkeersborden / verlichting etc.) moeten zichtbaar blijven.
  • De versieringen hoeven niet persé bogen te zijn.
  • De deelnemers van de organiserende straat of straatdeel zijn zelf verantwoordelijk voor de boog en straatversiering. Dit betekent dat, als door onvoorziene omstandigheden de boog omvalt of op een andere manier de boog of straatversiering schade toebrengt aan (eigendommen van) derden, deze schade niet verhaald kan worden op de Oranjevereniging. Ook bent u zelf verantwoordelijk indien er een kabel of leiding oid wordt vernield…
  • Punten waarop gelet wordt bij het jureren:
    • Ontwerp
    • Gebruikte materialen (creativiteit / herbruikbaarheid etc.)
    • Algemene indruk
    • Evt. gebruik van verlichting

Namens de Oranjevereniging wensen wij u veel succes met het bouwen van de boog en het aanbrengen van de straatversiering. Wij hebben er alle vertrouwen in dat ons dorp er als vanouds weer kleurrijk uit zal zien!

De versierde straten worden zoveel als mogelijk aangedaan tijdens de optocht die dit jaar op Bevrijdingsdag plaatsvindt. Deze optocht heeft dan ook het thema: 75-jaar Bevrijding. Wederom kunnen er ook met deze optocht weer mooie prijzen verdiend worden.